۹ مهر، ۱۳۹۶

ارزیابی قدرت عضلات

یکی از زمینه های فعالیت کلینیک فیزیوتراپی امین ارزیابی قدرت عضلات و دامنه حرکتی مفاصل (manual muscle testing) است. همانند سایر مداخلات پزشکی ، ارزیابی و تشخیص در کیفیت و نتیجه درمان فیزیوتراپی تاثیر شایان توجهی دارد. تست های ارزیابی قدرت عضلانی MMT فیزیوتراپیست را در تعیین وضعیت کنونی بیمار و طراحی پلان درمانی مناسب کمک می کند. برای ارزیابی دقیق قدرت عضلات ، کلینیک فیزیوتراپی امین به دستگاه Commander™ Muscle Tester ساخت شرکت JTECH Medical آمریکا مجهز شده است.

ارزیابی قدرت عضلات
ارزیابی قدرت عضلات

با استفاده از این دستگاه دینامومتر می توان ۴۰ تست را به صورت دو طرفه (اندام راست ، اندام چپ) انجام داد و نتایج طرفین را با هم مقایسه نمود. جهت افزایش دقت ، امکان ۴ تکرار برای هر تست وجود دارد. این دستگاه به صورت اتوماتیک متوسط قدرت عضلانی دو طرف را با هم مقایسه می کند . دستگاه دینامومتر موجود در کلینیک فیزیوتراپی امین امکان ارائه گزارش کامپیوتری (بدون نیاز به ورود اطلاعات به صورت دستی) را فراهم می کند. فقط کافیست پس از انجام تست ، دستگاه از طریق دستگاه رابط (Commander™ Downloader) به کامپیوتر وصل شود . نرم افزار مخصوصی که همراه با این دستگاه توسط شرکت سازنده ارائه شده است نتایج تست ها را پس از انجام محاسبات ضروری برای چاپ آماده می کند. برای مطالعه و بررسی قدرت عضلات دست بویژه قدرت گریپ دست کلینیک فیزیوتراپی امین اقدام به خرید کیت مخصوص ارزیابی قدرت عضلات دست نموده است.

در فیزیوتراپی امین در کلیه بیماران ارتوپدیک بویژه در بیماران با سابقه جراحی ترمیم لیگامانهای صلیبی زانو و جراحیهای شانه ارزیابی قدرت عضلانی انجام می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *