۹ مهر، ۱۳۹۶

آلگومتری عضلات

یکی از امکانات خاص کلینیک فیزیوتراپی امین دستگاه آلگومتر است . دستگاه آلگومتر موجود در کلینیک فیزیوتراپی امین ساخت شرکت JTECH Medical آمریکا است. دستگاه Commander™ Algometer امکان بررسی نقاط تریگر پوینت در عضلات مختلف را فراهم می کند . این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که بتوان عضلات را به صورت دو طرفه (راست و چپ) بررسی نمود . در دستگاه آلگومتر همانند دستگاه دینامومتر قابلیت ۴ تکرار برای هر تست وجود دارد . دستگاه آلگومتر نیز قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق دستگاه رابط (Commander™ Downloader) را دارد. نرم افزار مخصوصی که همراه با این دستگاه توسط شرکت سازنده ارائه شده است نتایج تست را به صورت دقیق و پس از انجام محاسبات (محاسبه میانگین و …) قابل چاپ می سازد.

فیزیوتراپیست می تواند در هر نوبت ۴۰ عضله مختلف را بررسی نماید.

آلگومتری عضلات
آلگومتری عضلات

از آنجائی که تریگر پوینت ها شایع ترین علت دردهای اسکلتی و عضلانی هستند . تعیین دقیق این نقاط موفقیت درمان فیزیوتراپی را تضمین می نماید. در کلینیک فیزیوتراپی امین تعیین نقاط تریگر پوینت عضلات جایگاه ویژه ای دارد. در بیشتر مراجعین کلینیک ، بویژخ بیمارانی که از دردهای مزمن اسکلتی و عضلانی شکاست دارند تریگر پوینت ها توسط فیزیوتراپیست بررسی می گردد.دستگاه الگومتر موجود در فیزیوتراپی امین دارای دو هد یک و نیم سانتی متر مربعی است. هد کوچکتر برای بررسی تریگر پوینت های عضلات ریز نظیر عضلات گردن مورد استفاده قرار می گیرد. در کلینیک فیزیوتراپی امین الگومتری با حداقل هزینه ممکن در شروع و پایان دوره درمان انجام می شود . در پایان دوره درمان گزارش آلگومتری به همراه گزارش درمان جهت استفاده بیمار یا پزشک معالج در اختیار بیمار قرار می گیرد.

در فیزیوتراپی امین قبل از انجام درمان سوزن خشک الگومتری عضلات انجام می شود. با انجام آلگومتری و تعیین دقیق تریگر پوینت های عضلانی کیفیت درمان سوزن خشک به نحو موثری افزایش می یابد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *