۹ مهر، ۱۳۹۶

الکتروتراپی و مدالیته های الکتریکی

الکتروتراپی و مدالیته های الکتریکی

الکتروتراپی به معنای کاربرد جریانهای الکتریکی برای درمان بیماریها و مشکلات سیستم اسکلتی ، عضلانی و عصبی است. در بیشتر بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی ؛ الکتروتراپی به عنوان بخشی از درمان به کار گرفته می شود. مداخلات الکتروتراپی در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دارای تنوع زیادی است . هر کدام از جریانهای مورد استفاده در فیزیوتراپی دارای هدف درمانی خاصی است.

در الکتروتراپی انتخاب پارامترهای درمان بر اساس شرایط بیمار و مشاهدات بالینی فیزیوتراپیست صورت می گیرد و دارای اهمیت فراوانی است.

برخی مدالیته ها و دستگاه های فیزیوتراپی نظیر اولتراسوند به دلیل اینکه جریان الکتریکی به بدن انتقال نمی دهند را جزو درمانهای الکتروتراپی قلمداد نمی کنند این دستگاه ها را جزو الکتروفیزیکال ایجنت Electro Physical Agents یا (EPA’s) قرار می دهند!

 

الکتروتراپی
الکتروتراپی

استفاده از تجهیزات الکتروتراپی و مدالیته های الکتروتراپی (EPA’s) مناسب و باکیفیت تاثیر به سزائی در بهبود کیفیت خدمات فیزیوتراپی دارد. در کلینیک فیزیوتراپی امین از تجهیزات الکتروتراپی با کیفیت و حرفه ای استفاده می شود . با وجود عملکرد مناسب کلیه دستگاه های الکتروتراپی مورد استفاده در فیزیوتراپی امین ، کیفیت خروجی این دستگاه ها به صورت منظم کنترل می شود .

کلیه دستگاه های الکتروتراپی کلینیک توسط شرکت های سازنده یا نمایندگیهای معتبر آنها در ایران به صورت منظم و در زمان مناسب کالیبره می گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *