۹ مهر، ۱۳۹۶

الکترومگنتیک فیلد

درمان با میدانهای مغناطیسی پیوسته و منقطع شکل نسبتا جدید و بسیار مؤثری از درمان­های فیزیوتراپی است، با اینکه این تکنیک یک معجزه نیست ولی در بسیاری از موارد نیاز به عمل جراحی را از بین می برد و روند درمان را تسهیل می­ کند. مگنتوتراپی یک روش درمانی دقیق، کارآمد و در عین حال بسیار کم خطر است بطوریکه با قراردادن بیمار به شکل گسترده یا موضعی در میدان مغناطیسی ، روند ترمیم سلولی و بافتی تسریع می ­شود و بیمار سریع­تر بهبود می­ یابد. در محدوده میدان مغناطیسی، همه بخش­های بدن نسبت به خطوط این میدان نفوذپذیر بوده و تمرکز خطوط میدان در برخی ارگانهای خاص وجود ندارد. همین مسأله در مقایسه با سایر روشهای درمانی فیزیوتراپی یک امتیاز محسوب می­ شود.

میدان مغناطیسی چگونه در روند درمان تأثیر می­گذارد؟

بدن انسان از تعداد کثیری سلول با فعالیت های الکتریکی تشکیل شده­ است. سلولها دارای نوعی پتانسیل استراحت هستند که برای فرآیندهای سوخت و ساز سلولی ضروری است. در سلولهای بیمار و آسیب دیده این پتانسیل استراحت تغییر می ­کند. قرارگیری در محدوده میدان­های مغناطیسی منقطع ، این پتانسیل را متناسب ساخته و به حالت طبیعی بازمی ­گرداند و سبب می شود که روند ترمیم سلول آسیب دیده سرعت گیرد و در حقیقت این امواج  کمک می­ کند تا بافتها خود را سریع­تر ترمیم کنند.

استفاده از مدالیته های مگنتوتراپی و شاک ویو در درمان شکستگی های جوش نخورده اثری فوق العاده دارد!
الکترومگنتیک فیلد Magner Plus
الکترومگنتیک فیلد Magner Plus

این روش درمانی در درمان چه بیماریهائی موثر است؟

از این روش درمانی، می­ توان  در درمان بیماری های اورتوپدی ، صدمات ناشی از ضربه ، ترمیم بافتهای آسیب دیده ، بیماری های روماتیسمی و پس از درمان شکستگی ها (خصوصا در مواردی که جوش خوردگی به تأخیر افتاده باشد) ،  درمان بیماری های جریان گردش خون و عروق کرونری ، درمان زخم ، سوختگی­ها ، صدمات ورزشی (خصوصا در روزهای اول آسیب) و اختلالات عصبی  استفاده کرد. مگنتوتراپی به خصوص در درمان بیماری­های روماتیسمی (با توجه به امکان استفاده از این روش در فاز حاد بیماری ) دارای اثرات قابل توجه است.

مگنتوتراپی در درمان شکستگی ها (اعم از شکستگی های جدید و شکستگی های جوش نخورده) بسیار موثر است. از این روش درمانی حتی در مواردی که از فیکساتورهای خارجی یا داخلی برای تثبیت شکستگی استفاده شده ، می توان بهره گرفت). مزیت دیگر این روش درمانی این است که می توان همزمان با گچ گیری عضو مبتلا را در میدان دستگاه مگنتوتراپی قرار داد.

کلینیک فیزیوتراپی امین به دستگاه مگنتوتراپی  Pulsed Magnetic Field ساخت شرکت Astar لهستان مجهز است . این دستگاه دارای دو کانال مجزا است . بنابراین می توان همزمان از این دستگاه برای درمان دو بیمار استفاده نمود. این دستگاه دارای انواع مختلفی از امواج الکترومگنتیک است:

  • sine سینوسی
  • triangle مثلثی
  • rectangle مربعی
  • half-sine نیمه سینوسی
  • half-triangle نیمه مثلثی
  • half-rectangle نیمه مربعی

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *