۹ مهر، ۱۳۹۶

ارزیابی قدرت عضلات دست

کلینیک فیزیوتراپی امین به کیت ارزیابی قدرت دست (قدرت گریپ دست و انگشتان) مجهز است. با استفاده از این دستگاه می توان قدرت گریپ دست را اندازه گیری نمود در شکستگی های اندام فوقانی بویژه شکستگی های مچ و انگشتان به دلیل بی حرکتی طولانی غالبا قدرت عضلات دست و قدرت گریپ به طور قابل توجهی کاهش می یابد . ضمن درمان فیزیوتراپی ، علاوه بر حفظ و بازیابی دامنه حرکتی لازم است قدرت عضلات اطراف موضع درمان نیز با استفاده از ورزشهای مناسب افزایش یابد.

وجود کیت ارزیابی قدرت گریپ دست و انگشتان به فیزیوتراپیست امکان معاینه دقیق تر و مقایسه اندام مبتلا با اندام سالم را فراهم می سازد. از سوی دیگر با ثبت منظم نتایج حاصل از مطالعه قدرت عضلات دست و قدرت گریپ می توان میزان پیشرفت درمان را به صورت عینی و دقیق ارزیابی نمود . واقعی بودن اعداد و ارقام حاصل از اینگونه مطالعات باعث بازخورد (فیدبک) مناسب و تشویق بیمار به همکاری بیشتر می شود .

ارزیابی قدرت عضلات دست
دستگاه ارزیابی قدرت عضلات دست
در کلینیک فیزیوتراپی امین به تست های ارزیابی قدرت عضلات ، ارزیابی دامنه حرکتی مفاصل و ارزیابی قدرت گریپ توجه ویژه ای شده است. سایر ابزارهای ضروری برای انجام اینگونه ارزیابی های بالینی فراهم شده است. کلینیک فیزیوتراپی امین به دستگاه ارزیابی میزان حساسیت نقطه ای پوست Two-Point Discriminator نیز مجهز شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *